skip to Main Content
Ochi, Topul Celor Mai Frecvente Mituri și Informații Despre Sănătate

Ochi, topul celor mai frecvente mituri și informații despre sănătate

Ochi, topul celor mai frecvente mituri și informații despre sănătate. Descoperă în acest articol de blog cum îți poți îmbunătăți vederea.

Peste 80% din deficiențele de vedere sunt ușor de tratat și/sau prevenit. Îngrijirea sănătății ochilor și a sănătății generale este esențială pentru asigurarea sănătății ochilor.

Din aces motiv am discutat cu specialiștii pentru a ne oferi sfaturi de top cu privire la sănătatea ochilor. Amintiți-vă, cel mai bun mod de a vă asigura că ochii sunt sănătoși este să efectuați regulat examene oculare împreună cu profesionistul în îngrijirea ochilor.

Sfaturi pentru sănătatea ochilor: ce puteți face pentru ochi

1. Poartă ochelari de soare

Razele UV sunt personaje rele. Acestea pot provoca afecțiuni inflamatorii la nivelul ochiului, cum este conjunctivita.

Afecțiunea se dezvoltă adesea la surferi, schiori, pescari, fermieri sau oricine petrece ore lungi sub soarele din mijlocul zilei sau în condițiile de intensitate ultravioletă găsite lângă râuri, mări și munți.

În aceste condiții apar boli precum cataracta și cancerele de ochi, dezvoltate din cauza razelor UV. De fiecare dată când suntem expuși la soare fără protecție, am putea adăuga daunele care ne cresc riscul de a suferi de una dintre aceste tulburări grave.

Purtarea de ochelari de soare și pălărie reduce acest risc, în special pentru bebeluși și copii. Oamenii de toate vârstele ar trebui să ia măsuri de precauție ori de câte ori sunt în aer liber.

Ochelarii de soare buni ar trebui:

  • să fie ușori și confortabili;
  • să vă acopere ochii pentru a lăsa cât mai puține raze UV să pătrundă;
  • să se bucure de protecție UV de 100%;
  • să corecteze întunericul pentru condițiile de orbire adecvate în care sunt utilizați;
  • în condiții extreme de luminozitate și UV, purtarea unei pălării împreună cu ochelarii de soare reduce, de asemenea, razele UV și strălucirea care ating ochiul în mod semnificativ.

2. Mănâncă mai inteligent pentru ochi și pentru sănătatea lui

O dietă sănătoasă este importantă din diverse motive. Există substanțe nutritive și vitamine specifice care sunt esențiale pentru a menține ochiul sănătos și multe alimente în care pot fi găsite.

Probabil ați auzit că morcovii și alte fructe și legume de culoare portocalie ajută la sănătatea ochilor și protejează vederea. Este adevărat!

Beta-carotenul e un tip de vitamina A care conferă acestor alimente nuanța lor portocalie. Ajută retina și alte părți ale ochiului să funcționeze fără probleme.

Beta-carotenul apare în citrice, fructe de pădure și legume colorate, cum ar fi portocalele, grapefruitul, lămâile, morcovii, ardeii grași, roșiile, dovlecii și pepenii.

Aceste fructe și legume colorate conțin, în plus, și vitamina C și carotenoizi. Despre aceștia din urmă se crede că reduc riscul bolilor oculare.

Plantele cu frunze, inclusiv varza, spanacul, ceapa și alte verdețuri sunt pline de luteină și zeaxantină ce pot ajuta la menținerea ochilor hidratați.

De asemenea, protejează împotriva unor degenerescențe maculare și dezvoltării cataractei. Broccoli, mazărea și avocado sunt surse bune pentru acești nutrienți.

Ouăle, nucile și peștele precum somonul, tonul, sardinele și macroul, toate sunt bogate în acizi grași omega-3, care, din nou, ajută la menținerea ochilor hidratați și protejează împotriva degenerescenței maculare și a cataractei

3. Începeți să faceți mișcare și renunțați la fumat

Prevenția se află în centrul menținerii ochilor sănătoși. Un studiu din Journal of Neuroscience confirmă că exercițiile aerobice moderate (jogging-ul) pot opri pierderea vederii legate de înaintarea în vârstă.

În ceea ce privește fumatul? Doar opreste-te. Este una dintre cele mai bune investiții pe care le puteți face pentru viziunea dvs. pe termen lung.

Fumatul poate provoca ambele tipuri de degenerescență maculară, iar orbirea rezultată e ireversibilă. Procesul poate fi oprit și gestionat dacă este diagnosticat în stadii incipiente.

4. Ochi protejați de ecrane

Problema principală cu ecranele computerului este legată de oboseala ochilor. Nu se știe dacă această situație dăunează viziunii în mod permanent. Pe de altă parte, vă poate împiedica să vă faceți munca eficient.

Tensiunea musculară a ochilor e o tulburare cauzată de tensiunea asupra mușchilor oculari. Ochii devin obosiți când sunt folosiți intens, de exemplu când lucrați la computer, conduceți sau citiți.

Această afecțiune poate apărea, de asemenea, după perioadele lungi de timp în care a trebuit să vedeți în lumină slabă sau în lumini extrem de puternice.

Sunteți unul dintre cei 70% care petrec 6 ore sau mai multe pe dispozitive digitale (adică smartphone-uri, computere și tablete)? Vă recomandăm să luați în considerare obiectivele de protecție digitală.

Dispozitivele special concepute pot filtra și reflecta lumina albastră dăunătoare.

Tensionarea ochilor poate fi redusă la minimum prin câteva lucruri. Odihnește-ți ochii din când în când! La fiecare 20 de minute, privește departe de ecran și concentrează-te pe ceva din depărtare.

Asigurați-vă că ecranul dispozitivului la care lucrați este situat corect. Aceste sfaturi vă vor ajuta să vă detensionați mușchii din ochi.

Mituri privind sănătatea ochilor

1. Morcovii îți vor restabili viziunea din ochi

Da, morcovii conțin vitamina A, care e necesară pentru ochi buni și sănătoși. Din păcate, aceștia nu vor restabili erorile de refracție și nici nu vor putea corecta leziunile permanente ale ochilor.

2. A sta aproape de televizor este rău pentru tine

O altă concepție greșită obișnuită este că a sta mai aproape de televizor decât este necesar îți va răni ochii. Nu îi va deteriora permanent, însă oboseala ochilor și o durere ar putea fi o posibilitate reală.

3. Lumina slabă îți dăunează ochilor

Auzim tot timpul că citirea la lumină slabă dăunează ochilor. Nu este cazul. Citirea la lumină slabă nu vă va răni ochii, dar este foarte probabil să îi obosiți.

Pentru a preveni acest lucru ar trebui să încercați să ușurați lucrurile și să lucrați cu iluminare adecvată cât mai mult timp posibil.

Lista noastră de verificare pentru ochi sănătoși

  1. adresați-vă unui oftalmolog pentru un examen ocular regulat;
  2. purtați ochelari de protecție atunci când este necesar. Includem situații de la locul de muncă, sporturi în aer liber și hobby-uri;
  3. purtați ochelari de soare în timp ce vă aflați în exterior, în special în condiții de raze UV ridicate;
  4. mențineți o dietă sănătoasă cu multe fructe și legume pline de vitamine;
  5. pentru purtătorii de lentile de contact, spălați-vă pe mâini înainte de a monta/scoate lentilele;
  6. nu suprasolicitați lentilele de contact. Lentilele care nu au fost înlocuite în mod regulat pot crește riscul de afecțiuni alergice, inflamatorii și infecțioase. Purtați lentile conform prescripției medicului specialist.

Sunteți în căutarea unor servicii de marketing digital? Pentru advertoriale SEO și optimizare SEO vă invităm să intrați în contact cu noi! O campanie eficientă de link building este necesară oricărei afaceri.